tisdag 4 februari 2014

42 eller hur en läser tankar!

Vid det här laget så tycker jag att det är onödigt svårt att läsa tankar, att styra yngre arbetande män till en hundrafemti med ost och att få hans 8 medhavda arbetskamrater att välja samma sak är en styrka i sig, inte en superhjälteförmåga, men ändå.

Varje dag tampas jag med att försöka mig på jeditrix då kunder står och beställer en korv, ingen mer information alls har jag att gå på, jag frågar vad för korv och får svaret en vanlig korv. Det är vid den punkten jag börjar med att vrida huvudet lite som jordens axel är lutad, hoppas att det gör att jag kan penetrera kundens hjärna för att där se en bild på en tjock med bröd. Men det finns ju fler variabler med i spelet, det kan ju vara annat än bröd till, till exempel mos, stripps, en kombo eller rent av en special med hälften hälften plus räksallad.

Men det är klart, jag har bara arbetat med detta i tre år, en kanske behöver längre tid på sig för att fullständigt kunna läsa tankar.

Andra säger jag vill ha en nittiburgare! Detta har jag tre gånger tolkat som att kunden velat ha en nittiograms hamburgare med bröd, så jag frågar såklart om kunden vill ha allting som ingår på den vilket den har velat. När jag sedan sträcker fram underverket så har kunden stirrat på mig, men jag menade ju en nitti utan bröd men med mos... ...

Ni ser, det är inte en enkel sak detta att tro på vad kunden säger, vi har ju lärt oss att ställa frågorna, menar du en nitti med bröd, menar ni, en kokt, grillad, tjock, chorizzo med mos, stripps, kombi eller special osv osv osv, men det är så jäkla jobbigt att tankeläsning borde gå att lösa å det snaraste.

En korv är ibland bara en korv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar