onsdag 29 januari 2014

Relativa relationer och frågetecken.

Häromdagen kom en kund och vad jag tror var hans flickvän/sambo/fru in.

Mannen lät inte kvinnan prata och tog beslut om vad hon skulle äta.

Mannen
-För dig räcker ju en korv med bröd,  i ska ju äta om 4h. Själv tar jag en special med räksallad och tjockkorv.

Kvinnan
-Jag vill nog ha något mer.

Mannen
-Nej, en korv med bröd räcker åt dig.

Sättet han domderade på, kändes obehagligt, jag blev illa till mods. Mannen hade så hårt sätt att vara.

Nu vet jag ju inte om kvinnan trivdes med detta eller om de pratat innan, men det kändes inte så.

Det är ganska ofta äldre par som handlar, då brukar det vara vice versa, frugan som bestämmer åt mannen, eller ja, föreslår mat till honom, så kanske jag läste in för mycket. Men jag har kvinnliga vänner som haft svåra relationer med domderande män, kanske bara är mitt bagage.

Funderingar och relationer innanför luckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar