onsdag 5 mars 2014

Skatt och annat med egenföretagande!

Alltså, igår kom det in två kunder, de var väldigt nyfikna på vem som ägde gatuköket numera och att det var skönt att se en svensk där. Jag sa att det är samma ägare sedan sju år tillbaka. De blev då lite förnärmade och sa.

-Jasså, det är utlänningen som äger fortfarande och så får en svensk jobba!

Jag blev så jävla arg att jag inte riktigt kunde hålla käften, chefen stog bakom och hackade sallad, men jag pallade inte deras sätt så jag påpekade:

Att allt görs vitt, inga svarta pengar, all skatt betalas och företaget har AAA i kreditbetyg. Vi anställda är anställda med bra villkor och vi skattar våra tjänade pengar. Vad spelar det då för roll vem som äger företaget, han är för övrigt svensk medborgare och hans barn är endast svenska medborgare. Företaget och vi personalen betalar mer i skatt än vad du tjänar...

Jag höftade men jag tror knappast att de tillsammans tjänade mer än vad vi skattar och momsar varje månad. Troligast tjänade de inte så mycket som vi skattar på en månad på ett år.

Varför i hela helvetet skulle ursprungslandet på en företagare med ett friskt växande företag vara så ofantligt viktigt... Bajs så arg på dumskallar!

Tack för bajsdoften era jävlar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar